Tuesday, March 3, 2009

what a day...

pagi yg indah..
saat ku bangkit dari lena..
walau agak payah..
ku gagahi juga..

ahh..
masih terlalu awal..
di hadapan sang lappy..
aku mula beraksi
memulakan senaman jari-jemari

wah..sejam lagi
akan bermulalah klas security
sekali lagi aku gagahi
membawa diri ke bilik mandi..

40 seconds berlalu..
aku masih dihadapan cermin termangu..
yah..seperti slalu
5 minit sebelum bermula kelasku..
aku mula menyarung sepatu..

tangga seribu ku turuni..
c noel ku hampiri..
tp haishh..malang sekali ..
ku putar 'ignition'nya 3 kali
jantungnya bagai terhenti..
huhuhuiii..
abis battery maybe...

dgn c hampa dan c kecewa..
aku mengorak langkah..
menuju ke sekolah..
sambil hatiku berkata..
dakpa..
eksesais jua..

setelah perutku diisi..
tidakku lupa tuk singgah d ngiu kee..
mok beli air battery..
ngan biskut oreo sekali..
oh yaa..sebelum kamu bertanya camana aku ble sampe d cp..
tanpa c noel d sisi..
aku join sekali
durang nadia, ervin and kici
naik keta viva bukannya myvi..

sekembalinya aku d kg ab,
noel ku hampiri..
air bateri ku isi..
tp still dia menyepi..
dan c hampa dtg lagi..

teda jln lain lagi
yg terlintas d ati
lalu papa ku hubungi
dan papa mencadangi
"bawak lah ke kedai tu battery"
"kasi cas lagi"
"kalo dak jugak idup, terpaksalah diganti"
uwaaaaa..iiii

lalu..
big sis pun papa hubungi..
suruh dtg malam ini..
untuk bawa pergi
battery noel nih..

big sis pun tiba..
tyme aku sdg siok2 lena..
tp dakpa laa..
sbb big sis ada bawa..
mcnugget, apple pie and cola...
lawalaaa..


~~^-^~~












3 steps:

Cinoi Lavigne

uih.rusak kereta mu?ko pndai jgk hal2 kereta ni bli air bateri segala.ahaha.

FionaHafiz

oi anak filipinodusun,
ko berpantun melayu ka?
aiyo
sekali lg noel abis betri
kasian~

llew

huhu...

Qi:
bukan rusak bha, wiringnya bengong2 nih...bukan lampu warning abis batt yg idup, lampu airbag pla...mati2 aku risau tu airbag tba2 telumpat kuar tau....
mmg pandai la kenen, tp mengisi air battery tu dak ku isi semua lubang...
ehehehe....dak ku tau bha mo isi suma lubang...

fiona:
ini pantun filipinodusun lah...

huahuahua..