Saturday, July 25, 2009

a very tiring day..!

pagi yg hebat!
usually, pagi hari sabtu aku suka bangun selewat yg mungkin...
tp pagi ini aku cuba untuk bgn selewat yg mungkin namun tidak berjaya kerna sudah plan dari semalam mo bgn awal p jogging d taman tun fuad bersama kezen aku, kak dura...
juga namun yg demikian, dak pla aku bgn seawal yg mungkin tp adalah awal berbanding hari sabtu biasa...
turun jak dari katil trus mengumpul baju yg mau d cuci dan masukkan ke dlm washing machine..muahahaha....dan trus buka lappy...yup, that's the first thing that me buat today..
around 8.30 am, ona sms suruh ready durang mo dtg sd....yalah suda janji mo swimming kenen d kolam depan rumah aku.....so, aku pun masih lagi tidak bergerak dr depan lappy sbb sedang bercucuk tanam d barn buddy, farm pals dan farm town d facebook...
d pendekkan cerita, ona sampai, tp kami dak jadi swimming sbb matahari adalah amat membakar pada pukul 10 am td...lalu plan d re-arrange, kami kuar dulu then balik petang baru g swimming.
pas makan trus ke likas menonton liga juara2 hot.fm yang tidaklah jugak 'hot' d ketika itu sbb kami dok dlm ekon...ntah kenapa, aku adalah tidak excited menonton orang men...mengantuk owh aku nonton org men....aku mo jugak berada d dlm gelanggang tu men sama...huhu...bilalah aku dapat men futsal nih.....haizz....
lepas tgk Fafau dan FBI men futsal tu, kami kuar dan p city mall p ber KBOX....mo buang gian melalak...sampai batuk-batuk aku ma ona melalak tu...
after city mall, trus balik....yesss!! masa untuk swimming.....
sampai rumah tukar baju trus ....pelampung ku tidak d lupa yaaa....wuuhuu! blum ramai org lagi d pool....mari terjun!! kenen lah...maka mengengsot bha mo masuk pool....hihi...worried sbab dak tau brapa dalam....
mula2 aku panik bila masuk air, macam dak sentuh hujung ibu jari kakiku d dasar pool tuh...huh..tp ona tlah meyakinkan aku...sbb ona pun dapat berdiri di tmpt yg paling dalam....
yakinlah mengkali...pelampung tu masih ku peluk lagi...hihi...
yahh! selepas beberapa minit dlm pool, berpelampung ke sana ke mari, sempat belajar mengapungkan diri sama ona, akhirnya aku sd ada sedikit keyakinan untuk berjalan, diulangi...berjalan.. ke tmpt yg dalam....heheh....lepas tu apis buat aksi xtreme, lalu aku berkata d dalam hati...wah! aku pun mo buat jugak!....
best owh apis dapat buat...mmg nampak best lah...mula2 ona buat dulu...owh, lupa kestau pla apa aksi yg kenennya xtreme tu..bagi akulah xtreme bha..dak pandai aku berenang..apis men terjun2 skil org mo racing berenang tuh..terjun kepala deluan...smooth jak c apis terjun...
masa ona try pla, heheh...agak funny jugak lah....jan marah ona...hihi...ona terjun bukan kepala deluan...menghampas badan sd namanya tu ...kehkehkeh...aduh, sakitnya mukak ku! ona bilang...wahahaha....lalu...
aku pun dak puas ati mo try jugak! mula2 sbb dak brani terjun begitu, aku try men tumbling2 terjun...itu aku pandailah, ona pun pandai, apis pun pandai.....easy jak! then, aku mo jugak terjun mcm cara apis terjun tu...try mo megaplikasikan lah kenen skil c apis....tanagn luruk ke depan terjun ada curve, kepala masuk dulu....fuh! cobaan pertama teragak-agak...terjun macam orang dtolak secara sengaja...then cobaan kedua nih....aku mesti bole buat!!
satu..dua...tiga!!! brusshhhhh....! blub..blub..blubbuekk...gedeganGGGGGGGGgggg......
..................................................................................
..................................................................................
aaaaaaaduuuuhhhhhhh.....bagagarrrr kepala otak aku!!
punya malu aku! trus aku kuar kenen mo trip teda apapa...tp apis perasan lah pulok...huhuhu...
for the first time in my life, aku mengalami kejadian sedemikian rupa....naseb baik dlm air..kalo teda air...gud bai lah...huhuhu.....dak ku mau terjun gtu lagi selagi aku blum pandai swimming...uwaaaa.....sakit banget tuh...i hate the pain!!!!!!!
abis swimming, kami balik mandi and p dinner d anjung....THE END OF MY TIRING DAY...

0 steps: